#müşteri - Blog
Müşteri memnuniyeti Önemi
Müşteri memnuniyetinin firmamız için önemi , Freemax olarak önceliğimiz müşteri memnuniyeti .
E-ticaretin en önemli anahtarlarından biridir. Freemax olarak bunu ihtiyaç olarak görüp bilinçli hareket etmekteyiz. Yazıyı bitirdiğinizde müşteri memnuniyetinin önemini ve nasıl ölçebileceğinizi göstermiş olacağız.
Müşteri Memnuniyeti Tanımı
Müşteri memnuniyeti , klasik tanıma göre müşterinin firma içindeki deneyimi ve bu deneyin neticesinde yaptığı genel değerlendirmedir. Memnun olan müşteri şirketle arasında sadakat duygusu geliştirir. Buda firmanın kemik kitle oluşturması ve düzenli para kazanması anlamına gelir. Bazı firmalar , müşteri memnuniyeti elde etmek için ilk zamanlarda , indirimler sunar. Böylelikle hem müşterilere kendini tanıtmış hem de kalıcılığı artmış olur.
Müşteri Memnuniyetinin Önemi Nedir ?
Müşteri memnuniyeti , özellikle içinde bulunduğumuz rekabet ortamında çok daha fazla önem taşımaktadır. Artan memnuniyet "sadakat" ile eş anlamlı hale gelir. Üstelik sadece sadakat değil ücretsiz ve güvenilir reklam yapmamızı sağlar. Kulaktan kulağa samimi ve daha benimsenmiş öneriler şeklinde yapılan alışveriş yeni büyüyen markaların önceliklerin arasında yer almalıdır.
Müşterinin firmaya alışmasını , oryantasyon sürecini etkili yönetebilirseniz onunla iletişim kurmaya da başlayabilirsiniz. Araştırmalara göre müşteri memnuniyeti çalışmaları , firmaların önem listesinden 3. sırada yer alıyor.
Çabalarımızın odağı müşteri memnuniyetini arttırmaya kaydırmak yeterli olmaz. Günümüzün son derece rekabetçi e-ticaret pazarında ürünün kalite kontrolünden müşteri memnuniyeti ve sadakatine arttırmaya kadar net bir bağ oluşturmak gerekiyor. Bu da firmanın maddi performansını arttırmaya zorunlu kılıyor.
Müşteri memnuniyetini yürütmek uzun sürede faydalı olur. Yalnızca müşterilerden gelen geri bildirimlere anında yanıt verilmesi ile bırakılmaması gerekir. Aynı zamanda sistemlerin , prosedürlerin ve personelin iyileştirilmesi için bilinçli olarak yer ayırmalıyız.
Müşteri Memnuniyeti Neleri İçerir ?
Bir tanıma göre müşteri memnuniyeti, satın alınan ürün veya hizmetin işlevselliğinden ne kadar memnun oldukları veya memnun olmadıklarıdır. Bu tanım, bir ürün veya hizmetin kalitesine odaklanır. Kaliteli ürün üretmenin yeterli olduğuna ve kendini satacağına inanıldığı zamanların tanımı olduğu çok aşikar. Ne yazık ki günümüzde bir ürün veya hizmetin kalitesi tek başına müşteri memnuniyetini artırmaya yetmez. Yine de ürün kalitesinin büyümeye yardımcı olduğunu söyleyebiliriz.
Ürün kalitesi, satın alma sürecindeki hizmet ve de personelin kibar, özenli ve yetkin olması birlikte yürütülmelidir. Bu nedenle sadece ürün kalitesi değil, hizmet kalitesi de müşteri memnuniyeti için önemlidir. Ayrıca fiyatlandırma da büyük önem taşır. İndirim sistemi ve fiyatlandırmanın değeri, hem b2c sektöründe hem de b2b sektöründe özellikle ürünleri kalite olarak rakiplerine yeterince yakınsa daha da artar. Dolayısıyla müşteri memnuniyeti, bir ürün veya hizmetin kalitesi, servis kalitesi ve ürün veya hizmet sunumunun kalitesi değerlendirmelerinden oluşan genel bir değerlendirmedir.
İşte müşteri memnuniyeti adına önem arz eden bazı detaylar;
- Ürün kalitesi
- Fiyat
- Satış sonrası hizmetler
- Bulunabilirlik / Ulaşılabilirlik
- Güvenilirlik / Müşteri İhtiyacı
- Dijitalleşme
- İtibar yönetimi
- Müşterilerin özelliklerini, ihtiyaçlarını, beklentilerini anlamak
- Tutulabilir sözler verilmesi, dürüstlük, şeffaflık
Bütün bunlar müşterilerle uzun vadeli, sadakat odaklı bir ilişki kurmak adına önemlidir. Markaların müşteri memnuniyeti hususunda başarılı stratejiler geliştirmesi için özel ve farklı stratejiler kurgulaması gerekmektedir.
Bizim için müşteri memnuniyet yorumları ;